Egne produksjoner

Vi mener at å delta på forestilling, konsert eller utstilling er en viktig del av opplæringen i Kulturskolen. Det skaper også motivasjon å ha noe konkret og spennende å jobbe frem mot. Derfor har vi som mål at alle elever skal få tilbud om å delta på minst én forestilling, konsert eller utstilling i løpet av semesteret.

Kulturskolen har årlig flere store produksjoner i Kulturhuset i Namsos. Flere av produksjonene går også som skoleforestillinger, hvor grunnskolene inviteres til å være publikum. I 2019 hadde vi ca 25 forestillinger i kulturhuset, med totalt over 6500 besøkende. 2020 ble naturligvis et annerledes år preget av Covid-19, men vi fikk likevel gjennomført en hel del av våre planer.

Høstens produksjoner 2021 er allerede under planlegging, hvor blant annet danserne planlegger en helaftens Harry Potter-forestilling! Følg med i Kalender for oppdateringer.

Gjennom året arrangerer vi også flere events, mindre forestillinger, Dansens dager, huskonserter, kirkekonserter, vårkonserter, høstkonserter, julekonserter m.m. samt at vi deltar på andre arrangementer vi blir invitert til å være med på.

Det er alltid frivillig for elevene å delta, men vi oppfordrer alle til å være med.

Bilde fra "Ragnarock" i 2018, en samproduksjon med både drama, dans- og musikkelever