Instrumenter og sang

music-3090204__480

Fløyte
Pr måned
kr 350 (5 rater pr semester)
Instrumentleie
kr 100 pr semester

Fløyte er et instrument i treblåserfamilien. De første tverrfløytene var laget av tre uten klaffer og hadde bare hull man dekket med fingrene. Etter hvert som fløyten utviklet seg kom det flere klaffer til. Fløyten ble etter hvert produsert i metall for å forsterke lyden. Nå brukes den i korps, i orkester og som soloinstrument. Fløyteelever får låne instrument i kulturskolen.

‪Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Korpspakken er et samarbeid mellom kulturskole og korps. Med korpspakken betaler du halv pris på elevplassen i kulturskolen dersom du er registrert medlem i et korps i kommunen. Korpspakken gir deg instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i korpset.
Rabatten gjelder undervisning på ett korpsinstrument. Eventuell medlemskontingent til korpset betales direkte til korpset.
Elever fra Namdalseid er velkomne som medlemmer i Namsos barne- og ungdomskorps inntil det finnes en løsning lokalt. Korpspakken erstatter SimSalaSpill på Jøa.
Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.