Instrumenter og sang

Kornett/trompet
Instrumentleie
kr 100 pr semester

Kornett og trompet er begge messingblåseinstrumenter som bl.a. brukes mye i korps. Instrumentene ligner på hverandre, men er litt forskjellige både i klang og utseende. Kornetten ligner tilsynelatende på en "liten tjukk trompet", men er egentlig mer i slekt med hornet. Trompeten er lengre, og vi anbefaler derfor at de yngste barna starter med kornett. På messinginstrumentene er den grunnleggende spilleteknikken forholdsvis lik på de ulike instrumentene og overgang fra ett messinginstrument til et annet vil være nokså uproblematisk.
Elevene får låne instrument i kulturskolen.

Fra 3. klasse

Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Korpspakken er et samarbeid mellom kulturskole og korps. Med korpspakken betaler du halv pris på elevplassen i kulturskolen dersom du er registrert medlem i et korps i kommunen. Korpspakken gir deg instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i korpset.
Rabatten gjelder undervisning på ett korpsinstrument. Eventuell medlemskontingent til korpset betales direkte til korpset.
Elever fra Namdalseid er velkomne som medlemmer i Namsos barne- og ungdomskorps inntil det finnes en løsning lokalt. Korpspakken erstatter SimSalaSpill på Jøa.
Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.