Søk på alder og område

Althorn4

Korpspakke
Pr måned
kr 175 (5 rater pr semester)
Instrumentleiekr 100 pr semester

Althorn er et musikkinstrument som hører til messinggruppen og er stemt i Eb/Ess. Det ligner på tuba i formen, men er betydelig mindre og er lett å bære. Det er et vanlig instrument i skolekorps og brassband, men egner også til solospill eller ensembler.
Althorn er et godt instrument å starte med som nybegynner fra 8- årsalder, da det er relativt lettblåst. Instrumentet har tre ventiler og man spiller med høyre hånd. Det krever god pust, men man får hjelp til å utvikle det underveis som man lærer.

‪Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

NBU øver mandager:
Aspiranter: kl 17.00-17.45
Hovedkorps: kl. 18.00-20.00
Sjekk gjerne ut facebook-sida til NBU her: NBU på Facebook
For 1.årsaspiranter: Korpset er avhengige av en god fordeling på instrumentgruppene. Skriv derfor andrevalg instrument i kommentarfeltet.