Saksofon

saxophone-546303__480

Saksofon
Instrumentleiekr 100 pr semester

Saksofon består av tre hoveddeler: munnstykke, hals og kropp. Instrumentet har 20 fingerhull som er dekket av et klaffesystem.
Saksofonen er et allsidig instrument og kan brukes i mange sammenhenger. Det brukes i bl.a. korps og storband, i jazzmusikk, og som soloinstrument.
Som saksofonelev får du låne instrument i kulturskolen.

‪Opplæringen omfatter både individuell opplæring og samspill. Kulturskolen ønsker at kombinasjonen av samspill og individuell oppfølging skal prege undervisningstilbudene i musikk.

Korpspakken er et samarbeid mellom kulturskole og korps. Med korpspakken betaler du halv pris på elevplassen i kulturskolen dersom du er registrert medlem i et korps i kommunen. Korpspakken gir deg instrumentalopplæring i kulturskolen og korpssamspill i korpset.
Rabatten gjelder undervisning på ett korpsinstrument. Eventuell medlemskontingent til korpset betales direkte til korpset.
Elever fra Namdalseid er velkomne som medlemmer i Namsos barne- og ungdomskorps inntil det finnes en løsning lokalt. Korpspakken erstatter SimSalaSpill på Jøa.
Dersom du ønsker å melde deg på korpspakke, trykk her.